Miksi sovellusten tarjoaminen on yrityksille yhtä tärkeää kuin sivuston vuonna 2021?
Sovellukset ovat sellainen yksi osa teknologiaa, joka on nivoutunut osaksi jokapäiväistä elämäämme. Uutisten lukemisesta musiikin kuunteluun, suosikkiohjelmien katsomisesta sään tarkistamiseen, kaikkeen on sovellus. Vietämme tuntikausia useilla eri sovelluksilla ja suosikkimme vievät suurimman osan ajastamme. Sovellusten tunkeutuminen elämäämme ja tottumuksiimme on yksi monista syistä, joiden vuoksi yritykset yrittävät hyödyntää tätä teknologiaa. Yritykset ovat alkaneet huomata, että sovellukset ovat pidemmälle ulottuvia sitouttamisen suhteen – jopa enemmän kuin sosiaalinen media, verkkosivustot tai muut sitouttamismenetelmät.
Epäilemättä sovellukset ovat seuraavaksi paras asia viipaloidun leivän keksimisen jälkeen, ja niiden kukoistavat markkinat osoittavat, kuinka paljon niitä rakastetaan ja käytetään. Viime aikoina sovellusalalla haravoidaan tilastojen mukaan lähes miljardi dollaria joka toinen vuosi, ja luvun odotetaan kasvavan lähitulevaisuudessa. Vaikka se voi kuulostaa täysin uskomattomalta, väite ei ole perusteeton. Lisäksi sovellusmarkkinoilla on hyvä johdonmukaisuus latausnopeuden ja käytön suhteen. Jokaisessa älypuhelimessa ja tietokoneessa on keskimäärin vähintään 5–10 sovellusta, joista 9–10 sovellusta käytetään lähes päivittäin.
Mitä sovellukset tarjoavat
Kasvun, käytön ja tuloprosentin ansiosta on täysin ymmärrettävää, että sovellukset ovat juuri se markkina-alue, jossa jokaisen yrityksen tulee olla. Tästä syystä katsotaan tarkemmin joitain lisäarvoja, joita sovellukset tuovat yrityksille:
Ajaa liiketoimintaa
Vaikka sivustot näyttävät olevan kirous monille yrityksille, sovellukset tarjoavat yleensä kilpailukykyä lähinnä käyttäjän mukavuuden kannalta. Käyttäjät käyttävät mieluummin sovellusta kuin verkkosivustoa. Tämä näkyy melko selvästi sosiaalisen verkoston alalla. Ja myös hyvästä syystä. Sovellukset ovat nopeampia, niillä on parempi interaktiivinen käyttöliittymä ja ne luovat käyttäjilleen mukaansatempaavan ja kaikin puolin tyydyttävän kokemuksen.
Tämä ideologia on parhaiten näkyvillä rahapelialalla verkossa, kun kasinot tuovat sovelluksia kaikkien saataville nykyään. Esimerkiksi nettikasino NetBet, joka on Suomen markkinoilla keskeinen toimija, tarjoaa mobiilisovelluksen, joka mahdollistaa virtaviivaisemman ja mukaansatempaavamman kokemuksen. Pelaajat voivat pelata suosikkipelejään paremmalla nopeudella ja ilman verkkoselaimen käyttöä. Tämä auttaa parantamaan kasinon liiketoimintaa, koska pelaajat saavat samanlaisen kokemuksen kuin oikeilla kasinoilla, mutta ilman verkkoselaimen käytön häiriöitä. Lisäksi sovellus tarjoaa paremman tietoturvan kuin verkkoselaimet, sillä aiemmin vierailluilta sivustoilta ei kirjata evästeitä, jotka voisivat seurata toimintaasi.
Kuluttajien parempi sitoutuminen
Yritykset voivat lisätä kuluttajien sitoutumista useilla tavoilla ja ne vaihtelevat sosiaalisesta mediasta mainoskampanjoihin sekä sähköpostimarkkinointiin. Mikään näistä medioista ei kuitenkaan ole läheskään yhtä suora ja henkilökohtainen kuin sovellusten luomat push-ilmoitukset. Yritykset voivat luoda push-ilmoituksia sovelluksiin ilmoittaakseen kuluttajia tärkeistä ilmoituksista, joista he saattavat olla kiinnostuneita. Mikä vielä parempaa, sovellus voidaan automatisoida pyytämään kuluttajilta arvosteluja käytön jälkeen palvelujen ja tuotteiden parantamiseksi.
Parannettu asiakaspalvelu
Kuluttajien sitoutumisen parantuessa asiakaspalvelua voidaan parantaa käyttäjiltä kerättyjen arvostelujen avulla. Koska viestintä on sujuvaa kuluttajien kanssa, voit luoda tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat kuluttajien tarpeita tärkeimmistä asioista tinkimättä. Lisäksi kuluttajien on paljon helpompaa ottaa yhteyttä yrityksiin sovellusten kautta.
Yritysten ja kuluttajien välisten suhteiden parantaminen
Kun yritykset ovat alkaneet digitalisoitumaan, kaikenlaiset, muotoiset ja kokoiset yritykset ovat oppineet hyödyntämään verkkosivustojen analyyttistä dataa ymmärtääkseen paremmin kuluttajiensa tarpeita, toiveita ja tapoja. Vastaavasti yritykset voivat edelleen hyödyntää näitä tietoja ja vieläkin enemmän henkilökohtaisten sovellusten avulla. Tämä parantaa kuluttajien ymmärrystä ja parantaa heidän suhteitaan.
Sovellukset voivat esimerkiksi hyödyntää kuluttajien sijaintiominaisuutta, joka on vieras käsite verkkosivustoille. Tästä huolimatta nämä tiedot ovat hyödyllisiä myös kuluttajille, jotka voivat käyttää niitä tehdäkseen tilauksia ja seuratakseen niitä, etsiäkseen alennuksia tai löytääkseen lähimmän yrityksen. Yhdessä muun muassa arvostelujen, raporttien ja kommenttien kautta saadun palautteen kanssa sovellukset voivat auttaa yksinkertaistamaan käyttäjien kokemuksia tutkimalla heidän tottumuksiaan.
Yhteenvetona voidaan todeta, että sovellukset ovat tärkeämpiä tällä digitaalisella aikakaudella, ja se, että monet ihmiset ovat tottuneet kaiken hoitamiseen verkossa. Jotta yritykset pysyisivät kannattavina ja kuluttajilleen merkityksellisinä, niiden on sopeuduttava tähän kuluttajien keskuudessa kasvavaan tapaan ja pyrittävä pysymään kilpailukykyisinä omilla markkinoillaan.
Comments are closed.